Kund Briggen | Projekt Strategi/design/kommunikation
Segment B2B | Marknad Öresundsregionen
Uppdrag omfattande 2008-2015, strategi, varumärkesplattform, grafisk profil, skyltprogram, koncept och fastighetsprospekt, content marketing med kundtidningar, epostmarknadsföring med nyhetsbrev och spridning i sociala medier, pressreleaser, digitala årsredovisningar och hållbarhetsredovisning, webbdesign med förankrat innehåll, kampanjer, säljstöd event och serviceapp.
att över tid utveckla och stärka Briggens varumärke med närvaro och
synlighet integrerat i alla utvalda medier. Uppdragen engagerade oss i allt från
övergripande strategifrågor och utformning av varumärkesplattformar till
utveckling av grafiskt profil- och skyltprogram. Lägg där till en ständigt pågående
mission i att producera innehåll i utvalda kanaler med kundtidningar, nyhetsbrev,
pressreleaser och sociala medier i planerade informationsflöden.
Kampanjer förnyades, alltid utifrån kärnvärdena i varumärket. När vi tog fram
Servicekampanjen med Serviceappen fick vi idén utifrån att öka tillgängligheten och
erbjuda en snabbare och enklare servicehantering. Nu kunde man göra en felanmälan
eller serviceanmälan direkt i mobilen. Resultatet blev lyckat. Webbproduktion med
innehåll och design utvecklades i nära samarbete med både Briggen och
av kunden vald webbproducent och utvecklare i plattformen EpiServer.
Om Briggen
Briggen, som är ett av de större fastighetsbolagen på fastighetsmarknaden
i Öresundsregionen, äger, förvaltar, hyr ut och utvecklar fastigheter och lokaler.
Briggen lägger all fokus på att hyresgäster trivs och kan utveckla sina verksamheter
och siktar alltid mot att leverera bästa möjliga service och support. De ser till
att lokalerna är av bästa möjliga standard. Fastighetsbeståndet består av
industrilokaler, kontorslokaler och butikslokaler på expansiva lägen i Malmö,
Lund, Helsingborg och Köpenhamn. Företaget ingår i Castellumkoncernen,
vars aktie är registrerad på NASDAQ Stockholm Large Cap.